روز اولی که وارد تاتامی (تشک مخصوص کاراته) شدم را هیچگاه  فراموش نمیکنم. با گفتن کلمه «اوس» وارد زمین شددم. البته پس از یک تعظیم بلند بالا به سن سی(استاد)! ناگفته نماند که سن سی یکی از دوستان عزیز دوران دبیرستانم بود ولی داخل تاتامی او استاد بود و من هنرجو !!! یادتان باشد احترام ها همیشه باید باشد.

همیشه با خودم فکر میکردم چرا رنگ لباس کاراته سفید است؟!

جوابم این بود که سفید مظهر پاکی و صداقت است. زیرا زمانی که شروع به فراگیری می کنی اولین چیزی که یاد می گیری همین صداقت و فروتنی است.

کمربند من سفید بود و مشتاق یادگیری بودم، سریع و بدون فوت وقت!

پسربچه کوچولوی هفت ساله ای با کمربند قهوه ای در کلاس حضور داشت که همیشه در یادگیری و اجرای فنون مرا یاری می داد!! بعد از اتمام همیشه باگفتن «اوس» و احترام گذاشتن به او زمین را ترک می کردم. در هنر های رزمی سن مطرح نیست ، این رشته و درجه افراد است که ملاک برتری آنها نسبت به سایرین است.

با تلاش و پیگیری و تمرین های بی امان و شبانه روزی مدارج را یکی پس از دیگری طی می کردم. در این بین احساس می کردم از لحاظ روحی و فکری رشد کرده ام تا جایی که به طرز عجیبی تمرکزم بسیار افزایش یافته بود. دیگر در رانندگی سر مسائل بیهوده با کسی بحث و جدل نداشتم، صبر و تحملم بیشتر شده بود و احترام به بزرگتر در من صدبرابر افزایش پیدا کرده بود!!

این تغییرات قابل انکار نبود ، حالا می فهمیدم چرا به رشته های رزمی هنرهای رزمی می گویند.

چون هنر انسانیت است. هنر شعور داشتن ، هنر درست فکر کردن ، هنر دفاع از مظلوم ، هنر تمرکز و قدرت ، اما همه اینها باید توام با فروتنی و خضوع باشد.

اگر دقت کنیم می بینیم که بزرگتر ها همیشه گفته اند : درخت هرچه پربارتر باشد سر بخ زیرتر می شود!

عزیزان : اگر می خواهید یک رشته از هنرهای رزمی را آغاز کنید حتماً بدانید باید از غرور بپرهیزید، از اعمال قدرت نابجا و کلا همه مواردی که این هنرهای پاک و خالص را به زیر سوال می برند حتماً دوری کنید!

با پوشیدن لباس بی آلایش و سفید رنگ رزمی ، خود را سربازی فرض کنید که به جنگ نفس سرکش خود می رود. اگردیدید که من کاراته را مثال زدم به خاطر این است که رشته ورزشی من کاراته است ، ولی هیچ فرقی بین هنرهای رزمی نمی گذارم، همه آنا عالی هستند و انسان را به اوج می رسانند.

دوست دارم اینجا از شخصی مثال بزنم که اسطوره قابل احترامی است بله « جکی چان » را می گویم؛ استاد کونگ فو و هنرهای رزمی نمایشی علاوه بر شخصیت ورزشی بالا یک انسان به تمام معنا در همه زمینه هاست. در کارهای خیر در چین و هنگ کنگ او همیشه پیش قدم است و لازم است بدانید تاکنون بیشترجاهای بدنش بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته ولی دست از عشق بی کرانش به ورزش ها رزمی برنداشته است. با آرزوی سلامتی برای این ورزشکار و هنرمند.

در پایان رشته مورد علاقه تان را انتخاب کنید ، استادی خوب برگزینید ، با توکل برخدا شروع کنید . به امید موفقیت همه شما عزیزان.